Muntah Setiap Kali Makan, Hanis Zalikha Kongsi Tips…

Morning sickness adalah situasi yang seringkali dialami oleh ibu mengandung. Antara simptom yang berlaku adalah rasa loya, muntah selepas makan dan selalu letih. Situasi ini juga dialami oleh selebriti terkenal Hanis Zalikha dan beliau juga…

Bayi 11 Bulan Maut Akibat Didera & Dirogol.…

Kes bayi perempuan berusia 11 bulan, Nur Muazara Ulfa Mohammad Zainal yang maut selepas dua hari dilaporkan tenat akibat didera secara fizikal dan seksual oleh suami pengasuh telah menjalani ujian saringan air kencing dan mendapati suspek…

Cara Mudah Buat Murtabak Mini Guna Kulit Popia.…

“Alahai, teringin pulak nak makan murtabak. Tapi lambat lagi kena tunggu hari pasar malam. Macam mana nak buat murtabak yang paling simple ye?” Sesekali mesti kita pun pernah teringin nak makan murtabak kan? Tapi tak…

Ibu Bapa Jangan Berkira, Inilah Masanya Untuk Bercuti…

Bercuti bersama keluarga adalah salah satu jenis ‘treatment’ yang anda boleh gunakan untuk mengurangkan stress. Setelah penat bekerja, inilah masanya untuk meluangkan masa bersama anak-anak sebelum mereka membesar dan lebih fokus dengan pendidikan yang lebih…

Resipi Chicken Rice Ball Kukus Untuk Anak Yang…

Tidak mahu makan nasi adalah antara ragam yang perlu dihadapi oleh ibu bapa ketika mahu memberi anak-anak makan. Bila anak lebih cenderung dengan makanan ringan dan tidak berkhasiat, ibu bapa perlu fikirkan cara lain untuk…

10 Beradik Graduan UIAM, Ini Perkongsian Rahsia Kejayaan…

Memang tidak dinafikan didikan ibu bapa merupakan faktor utama dalam menentukan kejayaan anak-anak. Hal ini kerana ibu bapa memainkan peranan penting dalam membentuk peribadi dan sahsiah yang baik. Seperti kisah 10 adik-beradik  graduan UIAM yang…

Loading

Jangan Buang Kulit Oren, Jom Buat Pencuci Serbaguna…

“Sejak Aufa dah pandai merangkak ni, memang aktif menyusur atas lantai. Habis benda-benda jatuh pun semua dia nak masuk mulut. Risau pula kalau dia alah pada pencuci lantai tu.” Memang ramai yang sensitif dengan kebanyakan…

5 Sebab Kenapa Anak Kita Tidur Berdengkur

“Kenapa anak aku tidur berdengkur ni? Dah banyak hari pula tu…” Mungkin ada dalam kalangan ibu bapa yang menanggap bahawa anak-anak yang masih kecil tidur berdengkur kelihatan agak melucukan. Namun tahukah anda bahawa perkara ini…