4 cara pelabur buat duit dengan hartanah

Nak ikutkan, ada banyak cara nak buat duit melalui hartanah. Korang berminat nak ceburi pelaburan ini dan buat untung? Korang berada dekat tempat yang betul. Yang dah otai pun, boleh join baca sekali untuk segarkan…

4 perkara anda wajib tahu tentang hartanah Bumiputera

“Tok, boleh tak jelaskan tentang hartanah Bumiputera pada saya?” Ini antara soalan yang kerap ditanya pada Tok melalui emel. Jadi hari ni, Tok tergerak untuk jelaskan perihal hartanah Bumiputera kat korang semua. Boleh jadi, terma…

“Kenapa susah sangat nak lulus loan rumah ni?”…

Makin ramai pulak orang mengadu susah nak dapat loan rumah sekarang ni. Dan masalah utama yang Tok nampak, adalah kurang ilmu dalam perkara ini. Apa-apa pun, kena kira dulu berapa jumlah pinjaman yang korang layak dapatkan. “Macam…

Loading

“Aku nak beli rumah dan sewakan. Berbaloi ke…

“Menurut kajian Global Property Guide, harga rumah jenis kondominium dan rumah bertingkat yang lain meningkat sebanyak 6.6% tahun-ke-tahun (year-on-year).” Ini data 2017 yang Tok dapat dekat iMoney. Tok yakin, korang dah sedia maklum dengan perkara…

Bajet 2019 : Kemas kini berkaitan hartanah yang…

Dah jadi kerja ruji setiap tahun, Tok akan tengok pembentangan Bajet 2019 negara kita yang tercinta. Dan macam biasa, Tok akan fokus gila-gila pada hal berkaitan hartanah. Buat korang yang terlepas tengok sesi pembentangan bajet…

“Aku sanggup tahan 6 nafsu ni demi pulangan…

Tok pasti korang pernah dengar pepatah: “Bersusah-susah dulu, bersenang-senang kemudian.” Pepatah ni bukan sekadar ayat kosong. Dan kalau korang boleh buat, tak mustahil boleh capai matlamat pelaburan korang dengan lebih cepat. Bukan Tok seorang yang…